Haber

Çin’de Online Perakende Satışlar 2022’de Yüzde 4 Arttı

PEKİN, 17 Ocak (Xinhua) — Çin Ulusal İstatistik Bürosu (NBS) 2022’de ülkedeki çevrimiçi perakende satışların 2022’de bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 13,8 trilyon yuan (yaklaşık 2 trilyon ABD doları) olduğunu söyledi. Salı. çıktı.

NBS verilerinde satışların kırılımına bakıldığında, fiziki ürünlerin online satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 6,2 arttığı görüldü.

Geçen yıl ülkenin toplam tüketim malları perakende satışları bir önceki yıla göre yüzde 0,2 azaldı, ancak Aralık ayı verileri tüketimde toparlanma eğilimi gösterdi.

Tüketim, Çin’in 2022’deki yüzde 3’lük GSYİH büyümesine yüzde 32,8 katkıda bulundu. NBS Direktörü Kang Yi, “Çin hala dünyanın en büyük ikinci tüketici pazarı ve dünyanın en büyük çevrimiçi perakende pazarıdır” dedi.

Kang, geniş tüketici topluluğuna 2023’te tüketim pazarında “tam güven” olduğunu söyleyerek, çevrimdışı harcama faaliyetinin toparlanmasına, yeni tüketim kalıplarının ortaya çıkmasına ve istikrarlı istihdam ile birlikte istikrarlı gelir artışına işaret etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu